April 21, 2021
De parte de CGT Barcelona

Cal exigir la derogaci贸 de les reformes laborals, el repartiment del treball i la riquesa.

El 1r de Maig ha de ser sempre un dia reivindicatiu i de lluita per la garantia dels drets: al treball digne, a una jornada laboral que permeti conciliar la feina amb la vida, a un salari i prestacions socials suficients, tant quan es t茅 feina com quan no se鈥檔 t茅, mitjanant una Renda B脿sica de les lguals, a pensions adequades per viure amb dignitat, per lluitar contra les reformes laborals, els desnonaments o les lleis mordassa.
L鈥empobriment material de milions de treballadors i treballadores, a trav茅s de mecanismes com la retallada massiva de les rendes salarials, est脿 generant una de les societats m茅s desiguals del m贸n. Segons dades del Banc d鈥橢spanya, el 25% de la poblaci贸 de l鈥橢stat espanyol ja vivia sota el risc de pobresa o d鈥檈xclusi贸 social abans de la pand猫mia. Quan aquesta acabi, la situaci贸 pot ser catastr貌fica. Aix貌 suposa que 4,5 milions de llars no poden fer front a necessitats tan b脿siques com poder pagar un lloguer o una hipoteca, escalfar casa seva o senzillament menjar cada dia.
Quatre milions de persones a l鈥檃tur, a les quals l鈥檈stat els nega el seu dret m茅s essencial com a classe treballadora: el dret de 芦guanyar-se la vida禄. Tampoc els reconeix l鈥檈stat el dret a unes prestacions socials o a una Renda B脿sica de les lguals suficient per a viure dignament.
Davant d鈥檃ix貌, l鈥檃ny passat es van realitzar gaireb茅 25 milions d鈥檋ores extraordin脿ries, de les quals no se鈥檔 van pagar m茅s d鈥11 milions. Resulta especialment demolidor la dada que en el cas de les dones m茅s de la meitat de les hores extraordin脿ries no fossin retribu茂des.
La pand猫mia, a m茅s, ha evidenciat altres vergonyes del sistema. S鈥檋a posat l鈥檌nter猫s econ貌mic per sobre de la vida de les persones; s鈥檋an protegit interessos particulars per sobre de les necessitats de la immensa majoria; algunes administracions han mirat cap a una altra banda quan s鈥檌ncomplien sistem脿ticament diferents preceptes legals: m脿niga ampla cap a uns i llei de l鈥檈mbut per a d鈥檃ltres. El sistema sanitari, ferit de mort despr茅s de les cont铆nues privatitzacions, ha col路lapsat i, a jutjar pels fets -que s贸n tossuts-, la sanitat privada ha demostrat la seva enorme incapacitat.
Venen temps dif铆cils, temps convulsos, temps on novament s鈥檌ntentaran imposar els interessos de les elits per sobre els de la classe treballadora. No obstant aix貌, no podem permetre que la crisi la paguin, un cap m茅s, els i les de sempre. Perqu猫 seria intolerable que permet茅ssim, com a societat, un nou rescat a les entitats financeres mentre les condicions de vida de la classe obrera se segueixen degradant a una velocitat de vertigen.
Aquest 1r de Maig, ha de seguir sent el dia en qu猫 milions i milions de treballadors i treballadores, diguem prou i omplim les nostres vides quotidianes, no de sofriment ni desesperaci贸, sin贸 de Llibertat, imposant a governs, empresaris i poderosos un altre Ordre Social, un altre sistema, on el repartiment de la feina i de la riquesa faci que una vida digna per a totes les persones sigui possible aqu铆 i ara.

Visca el 1r de maig!
Visca la lluita de la classe obrera!

Fuente: Cgtbarcelona.org