April 28, 2021
28/04/2021 :: Barcelona
x La Haine
1r DE MAIG 17 hores, Barcelona, Passeig de Gr脿cia/Proven莽a

Unim-nos i responguem als atacs del capital

D猫cades de capitalisme neoliberal i especialment les darreres reformes laborals han deixat a la classe treballadora en una situaci贸 l铆mit.

La taxa de temporalitat de l’estat espanyol 茅s la m茅s elevada de la UE (26%), el 2019 una de cada tres persones assalariades va tenir, almenys, 3 contractes temporals. 5,5 milions de persones estan treballant a temps parcial menys hores de les que voldrien. L’atur en persones de menys de 25 anys 茅s del 40%, el m茅s alt de la UE i, com no, aquest escenari s鈥檃carnissa en les dones, que representen el 74% dels contractes a temps parcial.

Mentrestant, centenars de milers d’immigrants es veuen obligats per subsistir a acceptar les pitjors condicions de treball i salaris 铆nfims perqu猫 la llei d’estrangeria els obliga a aix貌 al negar-los el perm铆s de resid猫ncia i treball. El preu del lloguer ha crescut exponencialment els darrers anys a Catalunya i molt m茅s a les principals ciutats.

L’onada de desnonaments no cessa i l’estat envia els seus cossos repressius (policia, gu脿rdia civil, mossos d’esquadra, ertzaintza, policies municipals) a fer fora, amb viol猫ncia, milers de fam铆lies vulnerables per garantir el dret dels grans tenidors d鈥檋abitatges a especular amb les nostres vides, abocant-les a la pobresa. Despr茅s de modificar la Constituci贸 per prioritzar el deute a la banca, ara assumint formalment com a deute p煤blic els 35.000 milions d’euros del parc immobiliari de la SAREB, abonat per l’estat a bancs i caixes.

La pand猫mia, les retallades i privatitzacions sanit脿ries i de serveis p煤blics, duts a terme pels governs central, auton貌mics i municipals, han agreujat molt铆ssim aquesta situaci贸 deixant enrere a creixents capes de la poblaci贸; les condemna a la precarietat, la manca de sostre i la fam. A l鈥檈stat espanyol 茅s on m茅s ha disminu茂t l’esperan莽a de vida passant dels 84 als 82,4 anys. Recentment els denominats fons europeus de recuperaci贸 serveixen de pretext a govern per a noves reformes laborals i retallades en les pensions que amenacen encara m茅s les condicions de vida, presents i futures, dels treballadors i treballadores. Per貌 responem: com no pot ser d’altra manera l’olla social fa senyals d’estar a punt d’esclatar.

Les protestes per la repressi贸 contra Pablo Hasel canalitzen l’empipament general existent contra la repressi贸, sigui a artistes, sindicalistes o lluitadors socials. Els sindicats combatius segueixen creixent i generant m茅s conflicte a empreses i sectors productius, no nom茅s frenant a la patronal sin贸 fent-la retrocedir m茅s sovint. La lluita feminista consolida l鈥檕rganitzaci贸 i mobilitzaci贸 contra el patriarcat, de forma potent. Els moviments per l鈥檋abitatge, i els ve茂nals, segueixen marcant exemple de resist猫ncia i vict貌ries de tots i totes. L’antifeixisme i solidaritat antirepressiva agrupa organitzacions i col路lectius de forma diversa i plural. Les persones migrades no han cessat de reclamar els seus drets i els seus papers durant tots aquests anys.

Per aix貌 els sindicats i organitzacions sota signants exigim aquest primer de maig governi a qui governi:

Reindustrialitzaci贸 en clau ecol貌gica, sota control p煤blic i comunitari . Planificaci贸 publica i participativa urgent per la transici贸 ecol貌gica i energ猫tica que impedeixi l’extinci贸. Derogaci贸 total i completa de les Reformes Laborals del PSOE y PP (la clau de la precarietat). Incorporaci贸 de les treballadores de la llar i les cures al r猫gim general de la seguretat social, l鈥檈liminaci贸 de l鈥檃comiadament per desistiment de l鈥檈mpresari. Increment de la plantilla de la Inspecci贸 de treball i dels jutjats social per garantir just铆cia rapida i gratu茂ta davant del frau laboral. En acomiadament improcedent dret a escollir la readmissi贸. No al pacte de Toledo ni a noves retallades en mat猫ria de No a fons privats, si a pensions p煤bliques i m铆nimes de 1080鈧 als 65 anys. Renda b脿sica universal d鈥檈merg猫ncia social per garantir l鈥檃cc茅s de tothom qui ho necessiti. Increment del SMI als 1300鈧. Reducci贸 de la jornada laboral a 30 hores sense reducci贸 salarial, repartiment de tots els Expropiaci贸 i us social de la totalitat dels immobles de la Fem nostres les reclamacions del moviment de l鈥檋abitatge en aquest 脿mbit. Prohibici贸 de desnonaments sense alternativa. Sanitat, depend猫ncia i educaci贸 p煤blics 100% sense discriminaci贸 Prou finan莽ar Prioritzar l鈥檃tenci贸 prim脿ria. Alliberament de patents cap a la sobirania farmac猫utica. Derogaci贸 de la llei d鈥檈strangeria i tancament dels CIE鈥檚. Reconeixement de l鈥檈status de refugiades i exiliades. Llibertat de moviments per les persones recloses a Can脿ries. Regularitzaci贸 sense condicions! No al pagament del deute p煤blic. Derogaci贸 de la llei mordaza, prou repressi贸 a lluitadors socials i sindicals, llibertat dels presos. Dissoluci贸 dels antiavalots.

En aquest context de lluites hem d鈥檌ncrementar tant els espais de coordinaci贸 com d鈥檈nfortiment mutu per poder colpejar amb m茅s for莽a. Fem una crida a:

Les nostres afiliacions a participar en els collectius anticapitalistes i socials que considerin; a unir les nostres mans, doncs la lluita sindical i social s贸n part de la mateixa lluita. A la classe treballadora catalana a mobilitzar-se i organitzar-se cadasc煤 i cadascuna en el sindicat combatiu que consideri. Aquesta 茅s la clau que permetr脿 que les lluites obreres segueixin creixent i fent retrocedir la precarietat que ens ofega. Unitat de les lluites. No hi ha cap altra forma que nosaltres A les organitzacions i moviments socials: A centrar-nos en les nostres coincid猫ncies i participar conjuntament tant en les manifestacions de l鈥1 de maig com en tot combat coordinat contra la xacra que atempta contra les nostres vides: el capitalisme.

VISCA LA CLASSE TREBALLADORA! VISCA L鈥1 DE MAIG!

20 abril 2021

Solidaritat obrera, IAC (Intersindical alternativa de Catalunya), COS (Coordinadora Obrera Sindical), CO.BAS (Comissions de base), CNT Catalunya, CGT Ensenyament. Agrupaci贸 de dones Pan y Rosas, Agrupaci贸 taxi Companys, Anticapitalistes, Associaci贸 500×20, Coordinadora d鈥檃ssociacions d鈥檃turats de Catalunya, Corrent roig, CRT (Corrent revolucion脿ria de treballadors i treballadores), CUP, CxR (Constituents per la ruptura), Ecologistes en acci贸, Embat, Esquerra Diari, FSM (Federaci贸 sindical mundial), Iaioflautes del Garraf, Lluita internacionalista, Marea b脿sica Catalunya, Marea pensionista Catalunya, Marxa de la dignitat, Moviment pensionista Badalona, PapersxTothom, PCPC, Proc茅s constituent, RidersxDerechos, SEPC, Sindicat de llogateres, Sindillar, Stop subcontractaci贸, Unitat pensionista Baix Penedes, Unitat pensionista Horta Guinard贸, Unitat pensionista.cat, Xarxa roja.

Fuente: Ppcc.lahaine.org