October 13, 2020
De parte de CGT-Balears

Des del Secretariat Permanent del SABEI-CGT vos volem comunicar que des de que es va anunciar la possible fusi贸 de CaixaBank i Bankia ens hem posat en contacte i a disposici贸  dels sindicats 鈥済ermans鈥 d鈥檃mbdues entitats, Uni贸 Obrera Balear (UOB) a Bankia (antiga Sa Nostra) i el Sindicat Independent de Balears (SIB) a CaixaBank (abans La Caixa), com a sindicats majoritaris en els seus Comit猫s d鈥檈mpresa, per a mostrar el nostre suport aix铆 com  el rebuig total a aquesta perversa operaci贸.

L鈥檃nunciada fusi贸 que hem d鈥檃turar 茅s una mal negoci per a tothom

1. Pels treballadors, ja que suposaria la destrucci贸 del 50% dels llocs de feina, ja que competeixen en el mateix mercat i simplement volen reduir costos reduint plantilles pel tancament massiu d鈥橭ficines.
  2. Pels clients, que veuran un deteriorament de la 鈥渜ualitat del servei鈥 encara molt m茅s gran, afegit a la creaci贸 d鈥檜n monstre bancari que elevar脿 tarifes i restringir脿 la concessi贸 del cr猫dit, en mans d鈥檜na direcci贸 encara m茅s llunyana als or铆gens illencs d鈥檃mbdues entitats.
  3. Pels empresaris i comerciants, perqu猫 un monopoli els far脿 captius de la dictadura del capital. El capitalisme nom茅s pot funcionar si hi ha compet猫ncia, i a Espanya, i en especial a les Illes Balears, l鈥檈fecte 茅s molt m茅s greu, donada la implantaci贸 hist貌rica de Sa Nostra i La Caixa.
  4. Per a la societat civil, ja que consolida el robatori del patrimoni hist貌ric de les Caixes d鈥橢stalvi, de Sa Nostra i de La Caixa. Ambdues entitats a trav茅s de l鈥檕bra social revertien part del benefici en biblioteques, escoletes, resid猫ncies i centres de discapacitats. En protecci贸 de la natura i en beques d鈥檈studi i investigaci贸. En Obra Social, que unit a un gran patrimoni, veiem com no sols no es torna, sin贸 que decreix i va desapareixent.
  5. Per l鈥橢stat, per Espanya. Es perd definitivament l鈥檕portunitat i necessitat de tenir una banca p煤blica, com t茅 Alemanya, Fran莽a i It脿lia. No nom茅s es perdran els 24.000 Milions d鈥檈uros que va rebre Bankia d鈥橢uropa (i que tots els ciutadans haurem de tornar!), sin贸 que quedem totalment en mans del trident infernal, Caixabankia, Santander i BBVA-Sabadell?…

Per tant demanem a tots els ciutadans que mostrin el rebuig a aquesta decisi贸 que han maquinat des de Madrid, Val猫ncia i Brussel路les els Srs. S谩nchez, de Guindos i la Sra. Calvi帽o a esquenes de la ciutadania i del mateix govern, en ple estiu i en plena i brutal crisi econ貌mica i social provocada pel COVID-19.

En especial fem una crida a que els clients d鈥檃mbdues entitats, els quals la majoria 茅reu 鈥減ropietaris鈥 de les vostres 鈥渃aixes鈥 ja que n鈥櫭﹔eu impositors al tenir-hi els vostres estalvis.

Vos demanem especialment que feu valer la vostra for莽a, com a consumidors, amb contund猫ncia i determinaci贸 i feu costat a les organitzacions sindicals que representen, tant UOB com el SIB, a la majoria de treballadors i treballadores de les illes i que veuen no nom茅s perillar els seus llocs de feina, sin贸 el servei que sempre han volgut donar-vos i que els poder i direccions de fora fe les Illes de cada vegada els han anat allunyant de tots vosaltres, els clients i ciutadans en general.

Creiem sincerament que o la ciutadania reacciona ja, i es mobilitza per a recuperar el 鈥渟ervei essencial鈥 que suposa una pluralitat i diversitat d鈥檈ntitats financeres illenques i properes o mai m茅s les tornarem a tenir. I sense aquesta pluralitat dif铆cilment podrem, gr脿cies a la seva feina d鈥檌ntermediaci贸 i de confian莽a i coneixement del client, ni estalviar amb seguretat ni accedir a un cr猫dit necessari per a poder fer possible tenir un negoci, una botiga o un ca nostra.

Fuente: Cgtbalears.org