February 22, 2021
De parte de La Haine

22/02/2021 :: Nacionales PP.Catalans
x CGT Catalunya
Convoquem, amb el moviment feminista, Vaga General Feminista a Catalunya en un moment d鈥檈merg猫ncia social, econ貌mica i ecol貌gica.

Amb motiu de la propera celebraci贸 del 8 de mar莽, dia Internacional de la Dona Treballadora, diverses organitzacions sindicals convoquem, amb el moviment feminista, Vaga General Feminista a Catalunya en un moment d鈥檈merg猫ncia social, econ貌mica i ecol貌gica.

Aquest mat铆 la IAC-Intersindical Alternativa de Catalunya i la CGT Confederaci贸 General del Treball hem registrat al Departament de Treball, Afers Socials i Fam铆lies de la Generalitat de Catalunya el preav铆s de la Vaga General, juntament amb Sindillar, el Sindicat de Periodistes i altres organitzacions que tamb茅 donen suport a aquesta convocat貌ria.

En els 煤ltims anys, la vaga feminista del 8-M ha portat el crit per la igualtat de la dona als centres de treball. Si el 2018, el 2019 i el 2020 sobraven els motius, enguany, tots s鈥檋an agreujat i colpegen doblement la dona treballadora: m茅s atur, m茅s precarietat, m茅s a茂llament i solitud davant les viol猫ncies, sobrec脿rrega de les treballadores de la sanitat, serveis socials i educaci贸, m茅s c脿rrega de treball dom猫stic i de cures. Tamb茅 m茅s explotaci贸 de les treballadores de la llar. En resum, m茅s opressi贸 i retrocessos en els drets conquerits en d猫cades de lluita.

El moment 茅s greu i malgrat les dificultats per organitzar-nos que imposa la pand猫mia, els sindicats convocants hem decidit tirar endavant la vaga general feminista que dona cobertura legal a tots els sectors i a tota la classe treballadora de Catalunya. 鈥No ens podem quedar indiferents davant la situaci贸 actual que vivim la classe obrera, empitjorada per la crisi econ貌mica i social que ens afecta particularment i a la qual se suma la pand猫mia de la covid-19, que agreuja les opressions del sistema capitalista i el patriarcat鈥, ha dit Montse Sanchez, Secret脿ria de G猫nere de CGT Catalunya.

鈥淟a pand猫mia ha colpejat doblement les dones treballadores: representem el 39% de la for莽a de treball i som el 54% de les que han perdut la feina. Els ERTOS nom茅s han estat un peda莽 i moltes ens hem trobat al carrer i sense ingressos ni drets. Tot aix貌 nom茅s tenint en compte que s贸n les xifres oficials, per貌 la realitat 茅s molt m茅s greu quan afegim tots els treballs que formen part de l’economia submergida i els col路lectius exclosos i vulnerats sistem脿ticament, invisibilitzats, tots feminitzats i racialitzats en la seva gran majoria鈥, ha recordat Laia Serra Valls, secret脿ria d鈥檌gualtat del Sindicat de Periodistes. En l’脿mbit del periodisme i la informaci贸, ha recordat, les dones comunicadores encara pateixen bretxa salarial, molta m茅s precarietat, a m茅s que el tractament sexista de la informaci贸 encara persisteix.

Les convocants de la vaga tamb茅 denuncien que les treballadores s鈥檋an exposat m茅s sense protecci贸 a la covid-19. 鈥淓ns hem jugat la salut sense cap reconeixement a les nostres condicions laborals, per fer tasques essencials que no estan reconegudes ni salarialment ni amb drets laborals. A la sanitat, als serveis socials, a l鈥檈ducaci贸, al treball dom猫stic, als supermercats, a les f脿briques, al transport p煤blic鈥, ha destacat Assumpta Barbens, portaveu de la Secretaria de la Dona de la IAC. I ha afegit: 鈥淎 aquesta cr铆tica situaci贸, s’ha sumat l’omissi贸 dels permisos per conciliar, les retallades dels Serveis P煤blics i les mesures insuficients que han aplicat sense cap perspectiva de g猫nere i no han tingut en compte les necessitats de les dones鈥

Un dels col路lectius que m茅s sofreixen la precarietat i les greus conseq眉猫ncies de les lleis d鈥檈strangeria s贸n les dones migrades: 鈥淓xigim tots els drets per a les treballadores de la llar cures i denunciem l鈥檃bandonament en qu猫 ens deixen els governs i les autoritats laborals. 脡s una vergonya que el 2021 continu茂 l鈥檈sclavatge dom猫stic o que no tinguem atur ni plena integraci贸 a la Seguretat Social per les pensions,i ni tan sols les 12 hores de descans entre jornades. En una situaci贸 com l鈥檃ctual 茅s urgent que es posi en marxa ja un sistema p煤blic de cures鈥, ha reivindicat Lisette Fern谩ndez de Sindillar.

Les convocants denunciem tamb茅 que els desnonaments no han parat i ha augmentat la repressi贸 policial, quan la majoria d鈥檃fectades s贸n fam铆lies monomarentals, a l鈥檃tur o que tot i que treballen no poden fer front a les despeses d’un habitatge amb els preus de mercat actual. Tamb茅 denunciem les dificultats per fer efectiu el dret a l鈥檃vortament, com hem vist a Lleida.

I sense oblidar i reivindicar m茅s que mai les reivindicacions hist貌riques del moviment: la derogaci贸 de la reforma laboral i de la llei d’estrangeria, el racisme institucional, la desigualtat salarial, la defensa de les pensions p煤bliques i tancar la bretxa de g猫nere, l’exist猫ncia del sostre de vidre i d’un s貌l enganx贸s, la doble pres猫ncia a casa i a la feina aix铆 com les viol猫ncies patriarcals en l鈥櫭爉bit laboral i que han augmentat en situaci贸 de pand猫mia.

Fuente: Ppcc.lahaine.org