June 21, 2021
De parte de Nodo50

El cas de l鈥檃ssassinat, mai jutjat i encara impune, de Pedro 脕lvarez el1992 a l鈥橦ospitalet de Llobregat, arriba a la plataforma de contingut audiovisual en streaming Filmin. El far脿 possible, la selecci贸 del documental 鈥楴osotros no Olvidamos鈥 dirigit per Dami脿 Puig amb la productora ACATS. Des del pr貌xim dia 23 de juny aquesta pel路l铆cula documental, que ha estat premiada a nivell internacional, es podr脿 visionar des de qualsevol dispositiu de les persones abonades a la plataforma Filmin de contingut audiovisual.

Aquesta 茅s una 鈥済ran not铆cia鈥 per a Dami脿 Puig, ACATS i per a la Plataforma Pedro 脕lvarez despr茅s de la cancel路laci贸 arran la pand猫mia de la Covid, de fins a 70 passes a diversos auditoris, sales, cinemes d鈥檃rreu del territori catal脿, per貌 tamb茅 de l鈥檈stat espanyol i fins i tot al Per煤 o altres llocs internacionals. Recordem que aquest documental va ser estrenat a l鈥橝uditori Barradas de l鈥橦ospitalet, el 6 de mar莽 de 2020, nom茅s 9 dies abans del decret d鈥檈stat d鈥檃larma i el confinament per la pand猫mia de la Covid. 鈥淓ns fa molta il路lusi贸 arribar al gran p煤blic o mainstream. 脡s una gran manera de continuar difonent l鈥檌njust铆cia que acompanya, des de fa m茅s de 29 anys, al cas de Pedro 脕lvarez鈥, explica Dami脿 Puig.

La productora ha realitzat aquest teaser per a anuciar l鈥檃rribada de 鈥楴osotros no olvidamos鈥 a FILMIN.

Fa mesos, la productora ACATS es va reunir amb la Corporaci贸 Catalana de Mitjans Audiovisuals per explorar la possibilitat d鈥檈metre aquest documental a algun dels canals p煤blics del pa铆s, per貌 tot i el suport de 4 grups pol铆tics al Parlament de Catalunya (JxCat, ERC, Catalunya en Com煤 Podem i les CUP) la presentaci贸 d鈥檜na resoluci贸 al Parlament al novembre de 2020, instant a la reobertura del cas i recomenant aquesta difusi贸 de 鈥楴osotros no olvidamos鈥, l鈥檈ns p煤blic catal脿 encara no ha emet el documental.

Des de llavors, en la mesura de les possibilitats que deixaven les restriccions sanit脿ries, ACATS i la Plataforma Pedro 脕lvarez, van reprendre l鈥檃genda de petites projeccions compromeses com a recompensa de la campanya de crowdfunding, sistema amb el qu猫 es va finan莽ar la realitzaci贸 d鈥檃quest documental, amb un rodatge de gaireb茅 dos anys. Durant les 煤ltimes setmanes, han fet projeccions a Olot, Terrassa, el Baix Llobregat o Barcelona.

Juanjo 脕lvarez a una de les projeccions del documental 鈥楴osotros no olvidamos鈥 fa unes setmanes

Fa uns mesos, l鈥檈quip d鈥橝CATS, Juan 脕lvarez, Carmen Peso i membres de la Plataforma, van viatjar fins a Madrid, on es va realitzar la projecci贸 del documental en diversos espais, destacant per aforament, l鈥檈missi贸 de 鈥楴osotros no Olvidamos鈥 al Teatro del Barrio. Les projeccions continuen durant aquestes setmanes i la Plataforma Pedro 脕lvarez actualitza l鈥檃genda al seu Twitter. La propera ser脿 a Cal Su铆s, Esplugues, el 19 de juny a les 21 hores.

Despr茅s de rebre el premi internacional Millor Pel路l铆cula del Certamen Censurados Film de Per煤, on competien amb fins a 500 t铆tols documentals, 鈥Nosotros no Olvidamos鈥 salta d鈥檃questes petites sales de projecci贸 i del circuit de festivals -encara en actiu- a la pantalla de milers de persones que poden seleccionar el documental des de casa, amb un sol clic.

Fuente: Districte7.cat