November 14, 2020
De parte de CGT Treball

Una sent猫ncia de Tribunal Superior de Just铆cia de Val猫ncia obre la porta a que reclamin el perm铆s de la mateixa manera que els funcionaris de carrera

Els funcionaris interins tenen el mateix dret a sol路licitar una exced猫ncia volunt脿ria que els seus companys de carrera. Aix铆 ho estableix la Sala del Contenci贸s del Tribunal Superior de Just铆cia de Val猫ncia, en una recent sent猫ncia. La resoluci贸 anul路la l’acte pel qual es va denegar aquest perm铆s a un empleat d’institucions penitenci脿ries que portava treballant set anys d’inter铆. Segons ha indicat l’administraci贸, la llei nom茅s reconeix aquest dret als funcionaris de carrera.

La Sent猫ncia conclou, en canvi, que la difer猫ncia de tracte no est脿 justificada. Segons recull, el lloc temporal del sol路licitant 茅s equivalent al dels seus companys fixos, i, per tant, l’administraci贸 nom茅s pot rebutjar la seva petici贸 si informa de l’exist猫ncia de “necessitats del servei” que ho impedeixin.

La resoluci贸 segueix la l铆nia de la jurisprud猫ncia de Tribunal de Just铆cia de la Uni贸 Europea (TJUE) sobre la prohibici贸 de tracte discriminatori en les condicions de treball entre personal temporal i permanent. El criteri establert pel tribunal europeu 茅s el que la normativa estatal no pot aplicar pitjors condicions al personal inter铆 si no hi ha una ra贸 objectiva que ho justifiqui.

Des de la CGT recordem que no 茅s la primera ocasi贸 en qu猫 la just铆cia espanyola avala el dret dels interins a sol路licitar una exced猫ncia. En 2018, la Sala del Social del TSJ de Castella i Lle贸 va recon猫ixer aquesta possibilitat a una treballadora de l’Ajuntament de Soria que va demanar el perm铆s per poder cobrir un lloc temporal d’educadora. El tribunal va concloure que la interinitat de la sol路licitant no era motiu suficient per rebutjar la sol路licitud. O, dit d’una altra manera, que la interinitat no 茅s incompatible amb l’exced猫ncia. Una q眉esti贸 diferent 茅s que l’administraci贸 pugui argumentar que hi ha necessitats de servei que impedeixen la seva concessi贸.

>>> Acc茅s al text de la Sent猫ncia

Fuente: Cgtajpm.blogspot.com