November 18, 2021
De parte de Nodo50

A Fundaci贸n Francisco Franco e a familia do ditador non queren que os activistas co帽ecidos como  19 de Meir谩s鈥 fiquen sen o que eles consideran un castigo. Por iso, e segundo puido saber N贸s Diario, ve帽en de confirmar no Xulgado de Betanzos a presentaci贸n dun recurso perante a Audiencia Provincial da Coru帽a contra o auto de arquivo da causa dos 19 de Meir谩s que ditou hai uns d铆as o xulgado betanceiro.

O Xulgado de Instruci贸n n煤mero 2 de Betanzos sobreseeu a inicios deste mes de forma provisional a causa aberta contra os 19 de Meir谩s, o colectivo de activistas pola memoria hist贸rica que ocuparon o pazo de maneira simb贸lica o 30 de agosto de 2017 para denunciar o “espolio” acometido polo franquismo e exixir a devoluci贸n de todo o patrimonio roubado ao pobo galego.

A Xustiza paralizaba as铆 o procedemento aberto a ra铆z da denuncia presentada pola Fundaci贸n Francisco Franco e a familia do ditador.

Con todo, precisaba que o auto de sobresemento e o arquivo da causa non era firme, pois cabe recurso por parte dos herdeiros de Franco ante a Audiencia da Coru帽a. E ese 茅 o paso que v茅n de dar a familia do ditador espa帽ol.

Para o colectivo de activistas, o sobresemento e arquivo da causa aberta contra el, o auto provisional do xulgado 茅 “vitoria”. As e os 19 de Meir谩s amos谩banse “enormemente orgullosas e orgullosos do que fixemos aquel agosto de 2017 coa ocupaci贸n simb贸lica do Pazo de Meir谩s para denunciar o espolio perpetrado polo franquismo e reclamar a devoluci贸n de todo o roubado ao pobo galego” explicaba daquela Anxo Louzao, voceiro das e dos 19 de Meir谩s.

30 de agosto de 2017, unha das torres do Pazo de Meir谩s e a balconada luc铆an d煤as grandes faixas con bandeiras da Patria Galega e lemas en prol da devoluci贸n do singular edificio ao pobo. 鈥淔ranquismo nunca m谩is鈥 pronunciaban aquelas persoas que levaron hai dous anos as esixencias de dignidade e memoria hist贸rica galegas 谩 residencia de ver谩n do ditador Francisco Franco e que a d铆a de hoxe segue a desfrutar a s煤a familia.

Un grupo de persoas acced铆a aquel d铆a ao interior do pazo para levar adiante unha ocupaci贸n simb贸lica do mesmo e reclamar que se devolvese ao pobo 鈥減ara p贸r fin a oitenta anos desta ignominia鈥, segundo explicaba desde o interior N茅stor Rego, membro da Executiva Nacional do BNG e que despois exercer铆a como portavoz dos 19 de Meir谩s, o colectivo de persoas denunciadas pola familia do ditador.

Fuente: Nosdiario.gal