July 5, 2022
De parte de Nodo50

O sindicato CCOO advirte que a falta de previsi贸n e a incapacidade de xesti贸n das subdirecci贸ns xerais de Recursos Humanos e de Sanidade Prisional levaron a sanidade nos c谩rceres a unha situaci贸n de colapso que pon en grave risco a sa煤de de millares de reclusos e reclusas. O sindicato denuncia que a desorganizaci贸n no Ministerio do Interior deixar谩 sen asistencia m茅dica millares de persoas internas nos presidios do Reino de Espa帽a. Afirma que o 60% dos postos de persoal facultativo nos c谩rceres est谩 vacante e denuncia a 煤ltima ocorrencia do Ministerio de Fernando Grande-Marlaska para solucionar o problema: a implantaci贸n dun sistema de tele-asistencia m茅dica,

Martha Golf铆n

O sindicato culpa desta situaci贸n ao fracaso da estratexia de tratar de 鈥渙brigar鈥 谩s comunidades aut贸nomas a asumir gratis a transferencia da sanidade das prisi贸ns 谩 que obriga a Lei de Cohesi贸n e Calidade do Sistema Nacional de Sa煤de de 2003, un parche da Secretar铆a Xeral de Instituci贸ns Penitenciarias que impediu resolver os problemas end茅micos da sanidade en prisi贸ns.

O sindicato alerta de que, nestes momentos, o 60% dos postos de persoal facultativo nos c谩rceres est谩 vacante, algo que atrib煤e a diversas raz贸ns:

A primeira 茅 que a 鈥渋lusi贸n da transferencia鈥 deixou sen investimentos a sanidade prisional, xerando unhas condici贸ns laborais moi malas e precarias para todo o persoal sanitario.

A segunda raz贸n, e m谩is importante, 茅 a expulsi贸n do sistema deste persoal sanitario, unha medida que promoveron as unidades responsabeis de prisi贸ns e que alicerza nas malas retribuci贸ns e malas condici贸ns laborais, que non fan competitivo o medio carcerario para conseguir persoal sanitario nun momento, por outra parte, de d茅ficit destes perf铆s laborais.

Isto provoca que m谩is do 90% das vagas que se convocan se ocupen, unha situaci贸n que xera un tremendo colapso sanitario cando se une 谩 xubilaci贸n masiva das persoas titulares deses postos de traballo.

Frente a esa realidade incontest谩bel, desde as xesti贸ns dos establecementos prisionais non toman medidas estruturais que corrixan a ra铆z dos problemas, mais contin煤an apostando polo 鈥渃anto peor, mellor鈥. A 煤ltima ocorrencia do Ministerio de Fernando Grande-Marlaska 茅 a implantaci贸n dun sistema de tele-asistencia m茅dica, que far谩 aumentar as cargas de traballo do xa moi saturado persoal de enfermar铆a, o que sen d煤bida abrir谩 unha nova v铆a de sa铆da de profesionais moi cualificados/as das prisi贸ns, xa que existe alta demanda externa.

O sistema de tele-asistencia 茅, por definici贸n, contrario a unha atenci贸n de sa煤de primaria e nun contexto dunha poboaci贸n reclusa moi vulner谩bel sanitariamente, con 铆ndices de patolox铆as moi superiores 谩 media da poboaci贸n.

CCOO advirte de que isto provocar谩 consecuencias non desexadas para a sa煤de e integridade das persoas internas.

A tele-asistencia acarreta, por outra parte, graves problemas que deterioran m谩is a atenci贸n sanitaria:

Obriga o persoal de enfermar铆a ao intrusismo profesional, ao ter de diagnosticar ante unha urxencia quen se evacua a un centro hospitalario ou se deriva horas despois a unha teleasistencia sen exploraci贸n algunha. Al茅n disto, ser谩 tam茅n o persoal de enfermar铆a o que realice o reco帽ecemento m茅dico, seguindo as indicaci贸ns do persoal facultativo conectado por video-chamada, o que non 茅 unha funci贸n da enfermar铆a.

As responsabilidades legais que actualmente ten a administraci贸n prisional de garantir a integridade da poboaci贸n reclu铆da, 茅 derivada ao persoal de enfermar铆a, que non ten entre as s煤as funci贸ns esas competencias, polo que se lle imp贸n unha responsabilidade legal completamente inasum铆bel.

As experiencias piloto desenvolvidas at茅 estes momentos demostraron as graves carencias e fallos de funcionamento que sofre este sistema: quedas da rede polos inhibidores de frecuencia que hai nas prisi贸ns, longas esperas dos e as pacientes, ou falta de exploraci贸n e observaci贸n, entre outros.

A perspectiva mercantilista destas medidas fica acreditada cando a xesti贸n prisional manifesta por escrito que o tempo das gardas do persoal sanitario que atenda esta tele-asistencia non computar谩 como tempo de traballo e por tanto non xerar谩 descansos. O sindicato denuncia que esta medida elude o l铆mite m谩ximo de xornada que establece a Directiva Europea (48 horas 谩 semana), e non respecta o descanso de 11 horas entre xornadas ou o de 35 ao sa铆r dunha garda de 24 horas no fin de semana. As铆 mesmo, a hora de garda telem谩tica 茅 pagada por baixo do prezo de hora ordinaria de traballo, cun complemento de produtividade a 15,99 euros por hora, unha decisi贸n tomada de forma unilateral por Instituci贸ns Penitenciarias.

O sindicato lamenta que o novo proxecto piloto de tele-asistencia sit煤e a poboaci贸n reclusa -que non pode dispor libremente da asistencia sanitaria nin da atenci贸n de sa煤de 谩 que ten dereito e necesita- nunha dupla condena: a privaci贸n de liberdade e a privaci贸n do dereito 谩 sa煤de. Entende que seguir maltratando o persoal en prisi贸ns s贸 empeora as condici贸ns e eficiencia do servizo p煤blico.

芦Desde CCOO insistimos na necesidade de respostas que vaian 谩 ra铆z do problema, mellorando as condici贸ns laborais e retributivas do persoal de sanidade prisional e especificamente do corpo facultativo, xa que hai orzamento p煤blico para iso, as铆 como que sexan desenvolvidos concertos p煤blicos de colaboraci贸n coas comunidades aut贸nomas para garantir a sa煤de da poboaci贸n reclusa禄, sinalan desde o sindicato que tam茅n adianta que tomar谩 as iniciativas que foren necesarias para garantir a sa煤de da poboaci贸n interna, os dereitos do persoal da sanidade prisional e o cumprimento da legalidade vixente.

Diario16

Fuente: Esculca.gal