February 10, 2021
2,390 puntos de vista
10/02/2021 :: Nacionales PP.Catalans
x CGT Catalunya

El Comit猫 confederal de la CGT de Catalunya, el tercer sindicat de Catalunya en afiliaci贸, ha decidit aquest dimarts 9 de febrer convocar vaga general de 24 hores el dia 8 de mar莽 a tota Catalunya. Com altres anys, es tracta d’una vaga general feminista que situa en un primer pla les reivindicacions en contra l’explotaci贸 patriarcal que milions de dones pateixen pel simple fet de ser dones. 脡s tamb茅 una vaga general perqu猫 el patriarcat actualment existeix en un sistema capitalista, al que nodreix i alimenta. La convocat貌ria cridar脿 a la vaga al conjunt de les treballadores i treballadors de Catalunya, si b茅 el protagonisme radicar脿 en les dones, com a forma de lluita contra la invisibilitzaci贸 cotidiana.

La vaga arribar脿 en un context complicat pels sectors m茅s feminitzats que a la vegada s贸n tamb茅 els m茅s essencials, educaci贸, sanitat, comer莽 icures. S贸n sectors amb una precarietat en augment i on el covid19 ha estat especialment impactant, deixant palesa la situaci贸 d’indefensi贸 de milers de dones.

Aquesta convocat貌ria respon a un empla莽ament del moviment feminista que avui el Comit猫 confederal de la CGT de Catalunya ha assumit. A data d’avui, la CGT ha confirmat tamb茅 la convocat貌ria de vaga general el 8-M a Andalusia.

Fuente: Ppcc.lahaine.org