October 13, 2020
De parte de CGT Catalunya

Aquest dissabte 10 i diumenge 11 d鈥檕ctubre, tots els sindicats que formen part de la CGT de Catalunya portaran els seus acords a Lleida per decidir脿 l鈥檃cci贸 sindical davant del Covid1.

El ple es realitzar脿 al MercoLLeida, que disposa d鈥檜n aforament per a 150 persones amb les restriccions actuals. L鈥檈spai es troba situat a l鈥Avinguda de Tortosa, 2 de Lleida, en un Ple Extraordinari que comen莽ar脿 a les 10.00h del mat铆 i es preveu que es tanqui el diumenge.

La presa de decisi贸 es realitzar脿 mitjan莽ant un ple extraordinari de tots els seus sindicats que es reuniran a Lleida aquest dissabte 10 d鈥檕ctubre. La realitzaci贸 del ple comporta que la decisi贸 es trasllada al conjunt de les seves 18.000 afiliades i afiliats que, a trav茅s de les assemblees que hauran de convocar els diferents sindicats de la CGT de Catalunya, arreu del pa铆s, definiran el posicionament de l鈥檕rganitzaci贸 sobre aquest punt.

La classe treballadora estem vivint una situaci贸 excepcional que, molt possiblement, es complicar脿 els propers mesos. El capitalisme est脿 traslladant el cost de la crisi del coronavirus als i les treballadores, en forma d鈥橢RTOs, ERO鈥檚 i de subsidis p煤blics a empreses privades. Tamb茅 est脿 aprofitant la crisi per adoptar mesures que feia temps que tenien previstes, com la concentraci贸 empresarial, el tancament i deslocalitzaci贸 de plantes productives, canvis en la regulaci贸 laboral i en les formes de treball, etc. Els ERO鈥檚 de la Nissan i altres empreses del sector de l鈥檃utomobil com Saint Gobain, Acciona, Bosch etc, en s贸n alguns exemples, com tamb茅 les exoneracions r猫cord de cotitzacions concedides a les empreses per part dels governs que presagien retallades imminents. Possiblement en aquest inicis de tardor veurem com moltes empreses aprofiten per fer xantatges als seus treballadors i emp猫nyer-los a pactar retrocessos a les seves condicions de treball i de vida. Assistirem tamb茅 a un increment de l鈥檃tur i a una extensi贸 de la precarietat que ja colpeja especialment a dones, joves i migrants.

Els i les treballadores no ens quedarem passives mentre ens volen fer pagar una crisi que, tamb茅, ho 茅s del sistema. La CGT de Catalunya constru茂m la resposta per portar la lluita als carrers i a les empreses despr茅s de l鈥檈stiu.

Per mantenir la seguretat de totes les persones assistents es pendr脿n un seguit de mesures, a nivell de protocols sanitaris (mascareta, gel hidroalcoh貌lic) i limitant dues persones delegades per sindicat per reduir l鈥檃forament

Mapa del Ple Extraordinari

Fuente: Cgtcatalunya.cat