September 22, 2022
De parte de CGT Pais Valencia I Murcia

El sindicat anarcosindicalista es consolida com el tercer en afiliaci贸 a Catalunya i el que m茅s mobilitza

Aquest mes de setembre de 2022 la CGT ha superat les 20.000 persones afiliades a Catalunya, com a resultat d鈥檜na tend猫ncia de creixement accelerat que est脿 experimentant el sindicat els darrers anys. Aquest augment d鈥檈ntrada consolida la CGT com el tercer sindicat de Catalunya en treballadors/es organitzades.

En el per铆ode 2019-2021 la CGT de Catalunya est脿 incrementant les persones que en formen part en un n煤mero anual 4 vegades superior a la mitja dels 3 anys anteriors. El creixement acumulat net entre altes i baixes des del 2019 茅s de +4363 persones, el que suposa un +28%

Com a resultat d鈥檃quests milers de noves incorporacions, la CGT est脿 realitzant un esfor莽 d鈥檈xpansi贸 inaugurant en tres anys 11 noves seus per tot el territori catal脿, concretament a T脿rrega, Tortosa, Sallent, Vic, Lleida, Badalona, Sant Cugat, Valls, Matar贸, Mollet, en reforma total l鈥檋ist貌rica seu de Rub铆 a les que s鈥檋i afegir脿 properament Berga.

Cada any, m茅s dones

El sindicat est脿 reduint cada cop m茅s la bretxa de g猫nere, incorporant any rere any m茅s dones que l鈥檃ny anterior. Actualment, s鈥檋i afilien a la CGT m茅s dones que homes, a conseq眉猫ncia d鈥檜n important paper del sindicat en les reivindicacions i vagues feministes, com tamb茅 per l鈥檈xpansi贸 en sectors laborals m茅s feminitzats com l鈥檈nsenyament, les cures, sector social o sanitari.

La CGT, el sindicat que m茅s mobilitza en vagues a Catalunya

Aquest creixement en afiliaci贸 est脿 anant paral路lel al lideratge que est脿 tenint la CGT a les mobilitzacions sindicals a Catalunya. Segons dades oficials del departament de Treball de la Generalitat, el 87,5% de totes les persones que van fer vaga a Catalunya el 2021, van seguir alguna de les convocat貌ries de la CGT.

Des del secretariat permanent de la CGT es valora aquesta correlaci贸 entre major conflicte i major afiliaci贸 com la mostra que cada cop m茅s treballadors i treballadores de Catalunya estan farts del sindicalisme de pau social i troben la resposta en el model de lluita de la CGT.

Amb resultats positius d鈥檃questes vagues com a la vaga indefinida al 112 (+24% salari, majors descansos, contractacions), al 061 (fins a +200 Euros mensuals, triennis, canvi a indefinit de 130 treballadors/es i altres millores), els dos mesos de la Unitat de Repartiment de Correus de Sabadell (sanci贸 a responsable per autoritarisme, millores de salut laboral i descansos), vaga neteja de Valls (introducci贸 de triennis antiguitat, millores salarials i plusos, la vaga la va pagar l鈥檈mpresa), la potent lluita per la fixesa interina amb dues vagues massives a la funci贸 p煤blica, convocades amb la resta de sindicats de la Taula Sindical de Catalunya, que van fer moure les pretensions inicials del govern de l鈥檈stat, la que va millorar condicions de temporals de Nestl茅 o la vaga a Parcs i Jardins de Barcelona per aturar l鈥檃ssetjament per ra贸 de g猫nere i sindical.

Des del secretariat permanent de la CGT de Catalunya es valora tots aquests par脿metres de creixement en n煤mero i capacitat sindical com l鈥檃van莽ament del canvi de paradigma del sindicalisme a Catalunya que s鈥檈st脿 construint.

Fuente: Cgtpv.org