October 3, 2021
De parte de Nodo50

El Centre C铆vic Sagrada Fam铆lia acollir脿 aquest dissabte 2 d’octubre el retrobament de l’activisme ve茂nal de Barcelona, que es donar脿 cita a la 49a assemblea general de la Federaci贸 d’Associacions Ve茂nals de Barcelona (Favb) per fer balan莽 d’un any marcat per la lenta recuperaci贸 de la vida als barris despr茅s dels mesos m茅s durs de la pand猫mia del coronavirus.

La represa de les trobades presencials i dels projectes comunitaris esdev茅 imprescindible per enfortir un moviment ve茂nal conscient que, un cop passada l’emerg猫ncia sanit脿ria, cal fer front a la realitat d’una ciutat m茅s empobrida, amb amplis sectors de la poblaci贸 molt tocats per la precarietat i que ha de donar resposta als efectes d’una crisi ecol貌gica global que els sectors econ貌mics i lobbies ignoren, potenciant un model urb脿 insostenible de depredaci贸 tur铆stica i especulaci贸 que afecta directament els barris.

Ara m茅s que mai, serveis p煤blics!鈥 茅s el lema de l’assemblea ve茂nal d’enguany, i el reclam d’uns barris organitzats que exigeixen a les Administracions que adoptin pol铆tiques p煤bliques refor莽ades i transversals en 脿mbits com la salut, l’habitatge, el dret a l’educaci贸 o la cohesi贸 social.

L’assemblea de dissabte t茅 previst un programa que es desenvolupar脿 entre les 10 h i les 14 h amb l’assist猫ncia de representants d’una quarantena d’entitats. SEr脿 el moment de posar en com煤 la intensa activitat de la Favb el darrer any i marcar la direcci贸 per continuar treballant. Entre els objectius a curt termini hi ha la posada en marxa de la nova etapa de la revista 鈥淐arrer鈥 i la preparaci贸 del 50猫 aniversari de la Federaci贸, que se celebrar脿 el 2022.

Fuente: Llibertat.cat