October 21, 2022
De parte de CGT Pais Valencia I Murcia

A l鈥檕ctubre de 2021 es va comen莽ar a negociar el nou Conveni Col路lectiu d鈥檃utobusos de TMB en el qual cada sindicat va presentar una Plataforma reivindicativa. Al febrer del 2022 UGT va convocar una vaga fantasma pactada amb la Direcci贸, que ning煤 anava a fer, per貌 que li va servir a TMB per a pactar un acord de fi de vaga (vaga que va ser desconvocada) que va marcar els l铆mits del conveni que s鈥檈stava negociant.

Des de CGT es va reaccionar convocant una Assemblea General en la Cotxeres de Sants en la qual la plantilla va votar, de manera aclaparadora, no acceptar l鈥檃cord d鈥橴GT amb TMB. En l鈥橝ssemblea es va acordar tamb茅 una Plataforma de dotze punts, entre ells els tres eren els principals:

鈥 NO PERDUA DEL PODER ADQUISITIU
鈥 QUE EL TEMPS DE DESPLA脟AMENT DELS CONDUCTORS/ES ES CONSIDERI JORNADA,
鈥 DEVOLUCI脫, EN DIES DE DESCANS, DEL DEUTE QUE T脠NIA TMB AMB LA PLANTILLA PER HAVER PAGAT ERRONEAMENT UN COMPLEMENT SALARIAL ENTRE ELS ANYS 2003 I 2019.

L鈥櫭▁it d鈥檃ssist猫ncia de treballadors/es, a l鈥檃ssemblea convocada per la CGT, fa que la resta de sindicats acceptin la Plataforma que es va aprovar en ella i aquesta es planteg茅s a la Direcci贸 de TMB de manera unit脿ria.

Davant la negativa de TMB d鈥檃cceptar les propostes de l鈥橝ssemblea des de CGT es va proposar, i la resta de delegats van aprovar, convocar l鈥檌nici de les mobilitzacions. Es van convocar 9 dies d鈥檃turades del 22 al 30 de setembre, i la celebraci贸 d鈥檜na nova Assemblea General en la qual es va aprovar convocar aturares indefinides a partir del 17 d鈥橭ctubre si la negociaci贸 no avan莽ava.

El seguiment dels aturades va ser gaireb茅 al 100% entre la plantilla conductors/es i mec脿nics i molt elevat en la resta de col路lectius. Aquest 猫xit de la vaga, unit a la campanya p煤blica (encarteladas, adhesius i pressi贸 a l鈥檃lcaldable del PSC Jaume Collboni al qual plantilla considera responsable de la negativa de TMB a acceptar les nostres reivindicacions) va provocar un canvi total en la postura de la Direcci贸 de TMB que ha acabat acceptant gaireb茅 la totalitat de la Plataforma Unit脿ria.

Finalment el Comit猫 de Vaga va arribar a un Preacord de Conveni, que l鈥橝ssemblea General del 18 d鈥橭ctubre va aprovar per 脿mplia majoria, en el qual es pacten entre altres punts:

鈥 Pujades salarials lineals que per a la majoria de la plantilla representen m茅s d鈥檜n 8.5% d鈥檃ugment de salaris per a 2022
鈥 Que es consideri jornada el temps que els conductors/as utilitzem per a tornar o anar al punt de relleu on hem agafar el bus i comen莽ar o acabar el nostre servei.
鈥 Quantificar el deute de TMB, per haver abonat err貌niament el nostre salari entre 2003 i 2019 en 51 dies de descans que podrem gaudir de forma pactada abans de la nostra jubilaci贸.

Des de la Secci贸 sindical de CGT estem summament satisfets. No sols del Conveni Col路lectiu aconseguit, sin贸 tamb茅 del com s鈥檋a aconseguit. Una vegada m茅s es demostra que la vaga i la mobilitzaci贸 s贸n la millor arma que tenim la classe treballadora per a aconseguir millorar les nostres condicions laborals. Motiu pel qual des de CGT d鈥檃utobusos animem a tots els treballadors i treballadores a seguir el nostre exemple.

Fuente: Cgtpv.org