April 23, 2021
De parte de La Haine
1,752 puntos de vista

Continuarem amb la nostra lluita per la defensa d鈥檜n servei p煤blic i contra les pr脿ctiques 鈥渆nchufistas鈥 de Correos

Des del 6 d鈥檃bril les treballadores i treballadors de Correos de la Ur4 (Unitat de reparto) de Sabadell hem comen莽at una vaga total i indefinida per tal de denunciar la greu situaci贸 en la qual ens trobem i que volem denunciar.

El conjunt de reivindicacions plantejades es resumeix en els seg眉ents 6 punts:

– Investigaci贸 i depuraci贸 de responsabilitats per les greus irregularitats comeses per la prefectura local en la falsificaci贸 de dades en l’entrega de Notificacions Administratives i paqueteria.

– Investigaci贸 i depuraci贸 de responsabilitats per les irregularitats comeses per la prefectura local en el recompte d’enviaments durant la campanya de les eleccions al Parlament de Catalunya de 2021.

– Fi de l’assignaci贸 abusiva de c脿rregues de treball a causa de la falta de contractaci贸.

– Compliment de la LPRL en quan a metres quadrats de carteria lliures per treballador i en quan a la obstrucci贸 de la sortida d’emerg猫ncia per acumulaci贸 de correspond猫ncia.

– Fi de la prioritzaci贸 del repartiment de paqueteria (negoci privat) per sobre del garantiment de la prestaci贸 del Servei Postal Universal (servei p煤blic d’obligat compliment delegat per l’Estat a l’empresa Correos, i finan莽at amb diners p煤blics.

A data d鈥檃vui, ens trobem a la tercera setmana de vaga i no hem rebut cap tipus de proposta ferma per part de l鈥檈mpresa per tal de trobar una soluci贸 a aquesta situaci贸. 脡s una postura que no ens sorpr猫n encara que denunciem perqu猫 considerem que l鈥檈mpresa t茅 la responsabilitat de trobar una sortida a un conflicte que perdura despr茅s de 3 setmanes de mobilitzacions.

Altrament, i considerant que la nostra vaga 茅s una reivindicaci贸 de la quasi totalitat de companyes i companys de la nostra Unitat de Repartiment, amb una afinitat sindical diversa, i tractant-se d鈥檜na mobilitzaci贸 que tracta de denunciar, per una banda, irregularitats molt greus per part de la prefectura actual, i d鈥檃ltra banda, la manca de contractaci贸, un problema que afecta a totes les unitats de repartiment de l鈥檈mpresa, ens sorpr猫n enormement la poca o nul路la implicaci贸 d鈥檃lgunes de les organitzacions sindicals en la nostra lluita. No podem acceptar que organitzacions sindicals amb una gran representativitat de les treballadores i treballadors obvi茂n la import脿ncia de reivindicacions com la nostra que afecta a la totalitat de les treballadores i treballadors que haurien de representar. Creiem que el paper dels sindicats ha de ser de suport m脿xim a les demandes dels carters i no ha de limitar-se a simples discursos est猫rils i a mobilitzacions de simple 鈥減ostureig鈥 per tal de fer un rentat de cara vers els afiliats.

Necessitem un suport real de les organitzacions sindicals i considerem que la nostra situaci贸 actual 茅s suficientment greu per tal que TOTS els sindicats amb representaci贸 dels treballadors facin un pas endavant i es posin al costat dels treballadors d鈥檜na vegada per totes.

Treballadores i Treballadors de Correos de la Ur4 de Sabadell

Fuente: Lahaine.org