October 10, 2021
De parte de La Haine

10/10/2021 :: Pa铆s Valenci脿
x Redacci贸 de Vilaweb
Milers de manifestants participen de les manifestacions del Nou d’Octubre i esquiven les provocacions dels grupuscles feixistes

Milers de persones defensen l鈥檃ntifeixisme de Val猫ncia en les manifestacions del Nou d鈥橭ctubre

Les manifestacions del Nou d鈥橭ctubre a Val猫ncia s鈥檋an desenvolupat sense grans incidents, malgrat les provocacions de grupuscles feixistes i espanyolistes. Les marxes de la Comissi贸 del 9 d鈥橭ctubre i de l鈥檈squerra independentista han estat en tot moment encapsulades per un fort desplegament de la policia espanyola. De fet, abans d鈥檃rrencar les manifestacions, agents antiavalots han fet diversos controls i registres entre els manifestants antifeixistes.

En les dues marxes han participat milers de persones que han reivindicat l鈥檈sperit antifeixista del Pa铆s Valenci脿 i han fet crides a favor dels Pa茂sos Catalans i la independ猫ncia. L鈥檃mbient ha estat festiu i s鈥檋an fet diverses muixerangues. De totes maneres, tamb茅 s鈥檋an registrat alguns moments de tensi贸 quan grups feixistes han intentat de provocar els manifestants, per貌 la resposta sempre ha estat pac铆fica i democr脿tica.

Al Parterre, per exemple, la Comissi贸 9 d鈥橭ctubre ha obligat la policia a retirar la bandera espanyola que un grup d鈥檈xtrema dreta havia deixat sobre el monument de Jaume I. Un agent l鈥檋a recollit i plegat davant dels manifestants, que han aplaudit quan el policia s鈥檋a retirat de la zona i ha deixat avan莽ar la cap莽alera de la manifestaci贸, que ha acabat entre crits d鈥檌ndepend猫ncia.

Ara b茅, els principals incidents de la jornada, s鈥檋an fet p煤blics despr茅s de les manifestacions. Jovent Republic脿 ha denunciat que la policia espanyola ha retingut un dels seus militants sense cap altre motiu que limitar-li la llibertat d鈥檈xpressi贸. D鈥檃ltra banda, el periodista Miquel Ramos ha assegurat que ha estat identificat quan volia denunciar les amenaces d鈥檜n grupuscle espanyolista.

Fuente: Ppcc.lahaine.org