September 29, 2021
De parte de Nodo50

M脡S per Mallorca intensifica la lluita contra la proliferaci贸 de sales de joc i apostes en l铆nia amb una nova iniciativa parlament脿ria que cerca dificultar l’acc茅s dels col路lectius m茅s vulnerables a aquest tipus de negocis. Aix铆, ha registrat una Proposici贸 No de Llei on demana que l’Estat no permeti l’煤s de targeta de pagament a cr猫dit en les apostes, loteries i jocs d’atzar sobretot en la seva versi贸 en l铆nia. De fet, el pagament d’apostes en l铆nia suposa, segons ha explicat el portaveu de M脡S al Parlament Miquel Ensenyat 芦un dels problemes m茅s grossos en la gent addicta que arriba a acumular grans deutes, precisament, a trav茅s de les targetes de cr猫dit禄.

En aquest context, Ensenyat ha recalcat que 芦les cases d’apostes augmenten dia a dia els seus beneficis mentre que deixen a les persones afectades, les fam铆lies i al conjunt de la societat les conseq眉猫ncies en qualitat de vida i aspectes socials d’aquesta addicci贸, a m茅s de l’obligaci贸 de costejar 铆ntegrament el tractament de les persones a les quals han enganxat禄.

La mateixa iniciativa tamb茅 reclama que l’Estat elimini l’exempci贸 total a l’aplicaci贸 de l’IVA a les loteries, jocs d’atzar i apostes, i que moduli l’aplicaci贸 del gravamen d’IVA tenint en compte la seva capacitat d’addicci贸 de cada modalitat de joc. Segons Ensenyat, 芦茅s una barbaritat cobrar l’IVA per una barra de pa i en canvi que les apostes no estiguin gravades per aquest impost禄.

La proposta registrada per M脡S, tamb茅 contempla instar l’Estat a defensar davant la Uni贸 Europea l’eliminaci贸 de la possibilitat d’exempci贸 de les activitats de joc per diners i apostes contemplada en la directiva europea que regula l’IVA. En aquest sentit, la diputada i portaveu a la comissi贸 d’Hisenda Joana Aina Campomar ha destacat que l’addicci贸 al joc genera molts problemes al si de la nostra societat i cal recaptar impostos per educar en el consum responsable i en la lluita contra la ludopatia禄. Per aix貌, ha explicat 芦茅s de just铆cia, per tant, augmentar la contribuci贸 que els beneficis d’aquestes empreses han de fer al conjunt de la societat perqu猫 es pugui tractar de manera efica莽 a les persones addictes al joc i perqu猫 es puguin investigar aquests mecanismes i prevenir futures addiccions禄.

La intenci贸 de tot plegat 茅s reunir el m脿xim de suports possibles al Parlament per combatre la xacra que suposa l’addicci贸 al joc i les seves conseq眉猫ncies. La iniciativa es debatr脿 dimarts al Parlament.

Fuente: Dbalears.cat