October 18, 2021
De parte de La Haine

Mobilitzaci贸 de desenes de milers de pensionistes a Madrid

Avui, dissabte 16 d鈥檕ctubre, desenes de milers de pensionistes s鈥檋an manifestat a les 12 del migdia a Madrid des de la Carrera de San Jer贸nimo a la Pla莽a del Sol.

Els manifestants han arribat de gaireb茅 totes les comunitats aut貌nomes de l鈥檈stat espanyol. La mobilitzaci贸 estava convocada per la Coordinadora Estatal per la Defensa de les Pensions P煤bliques (COESPE) i tenia el suport de sindicats combatius, moviments socials i personalitats del m贸n de la cultura i la pol铆tica.

Les principals reivindicacions que han plantejat els manifestants han estat les seg眉ents:

– exigir una Auditoria independent dels comptes de la Seguretat Social que demostraria que sense pagar les 芦despeses impr貌pies禄 el sistema p煤blic de pensions tindria super脿vit.

– rebutjar la reforma de pensions impulsada pel govern, mitjan莽ant l鈥檃cord amb els sindicats majoritaris i la patronal, que penalitzaria la jubilaci贸 anticipada i endarreria l鈥檈dat de jubilaci贸 m茅s enll脿 dels 67 anys.

– oposar-se a la privatitzaci贸 de les pensions mitjan莽ant els Plans Privats d鈥檈mpresa.

– reclamar igualar les pensions m铆nimes amb el salari m铆nim, acabar amb la bretxa de g猫nere i millorar les pensions de viudetat.

L鈥櫭▁it de la manifestaci贸 d鈥檃vui mostra la voluntat dels pensionistes de defensar les pensions actuals i futures i la seva determinaci贸 a continuar a mobilitzar-se.

Barcelona, 16 d鈥檕ctubre de 2021

Comissi贸 de comunicaci贸