November 22, 2021
De parte de Nodo50

En 30 de maio de 2017 celebrouse en Santiago de Compostela unha mobilizaci贸n contra o despexo do CSOA Esc谩rnio e Maldizer. Entre os centos de persoas que asistiron estaba Chema, que participara en diversas actividades no centro social.

A concentraci贸n, despois duns minutos e vista a cuantiosa concorrencia, sa铆u en marcha cara 谩 zona vella de Compostela. Na Praza do Pan a Polic铆a cortou a entrada da r煤a do Preguntoiro e cargou de forma desproporcionada contra a multitude de asistentes.

Nese momento un dos axentes bateu coa porra fortemente na cabeza de Chema e este caeu inconsciente no chan; as铆 e todo, a polic铆a decidiu porlle as esposas, cravarlle o xeonllo no peito e cercalo para que ningu茅n se lle achegase. Posteriormente, os axentes neg谩ronlle o dereito a ser asistido por unha ambulancia que o levase para o hospital e arrastr谩rono a铆nda inconsciente para un furg贸n, que despois o 铆a deixar na comisar铆a da Polic铆a espa帽ola: o compa帽eiro deber铆a esperar a铆nda m谩is unha hora para recibir atenci贸n medica.

As铆 sendo, foron os propios axentes que comezaron uns disturbios que os medios de comunicaci贸n se encargar铆an de empregar para criminalizar a protesta social e a organizaci贸n pol铆tica na Galiza. Nun Estado onde a maior铆a dos cabezallos de opini贸n relevantes son propiedade do capital financeiro, apostouse por xerar un clima de desinformaci贸n e hostilidade contra as mobilizaci贸ns. Chegouse a dicir que Chema, na altura un mozo de 19 anos, participara de colectivos antifascistas en cidades coma Valladolid onde nin sequera ti帽a parado de visita, ou que fora expresamente a Santiago para xerar altercados, cando na verdade estaba a cursar estudos en Ciencia Pol铆tica na USC.

Como consecuencia disto todo, nos seguintes d铆as foron detidas a铆nda m谩is 9 persoas, que hoxe est谩n absoltas por se teren desestimado as inveros铆miles acusaci贸ns contra elas. Por茅n, o compa帽eiro Chema foi al茅n e atreveuse a denunciar o trato vexatorio que sufriu por parte da Polic铆a espa帽ola, e por iso 茅 que o Estado decide agora continuar o proceso contra el. Chema enfronta agora petici贸ns penais de at茅 4 anos e medio de prisi贸n por presumibelmente agredir varios antidisturbios, cando 茅 el que foi v铆tima da violencia policial e non 谩 inversa.

O Estado, como calquera unha que quixer reparar, sabe que Chema non 茅 culp谩bel destes cargos, mais tam茅n non pretende punilo por eles. Sabemos que o albo deste xu铆zo non 茅 facer xustiza, mais servir de aviso para todas as persoas que nos mobilizamos por causas xustas como a do CSOA Esc谩rnio e Maldizer. Reprimindo Chema pretenden instaurar o medo ao protesto e 谩 organizaci贸n pol铆tica e social.

Por iso c贸mpre deixarlles claro que con isto non van lograr que abandonemos a r煤as e que por tras de Chema estamos moitas m谩is. Contra a represi贸n, damos unha resposta social e pol铆tica: impulsamos de forma mancomunada d煤as mobilizaci贸ns para solicitar a total absoluci贸n de Chema e facemos un chamamento 谩 sociedade e aos medios de comunicaci贸n para que ecoen este caso e o denuncien a todos os niveis.

Fuente: Chemaabsolucion.gal