November 27, 2020
De parte de CGT Treball
Comunicat de la Secci贸 Sindical de la CGT a l鈥橝juntament d鈥橝lacant
La Secci贸 Sindical de la CGT a l鈥橝juntament d鈥橝lacant, juntament amb la Plataforma de temporals de llarga durada i l鈥檃dvocat Luis I帽esta Alcolea, que des del primer moment va donar-hi tot el seu suport, han rebut avui [ahir, 11 de juny] la primera sent猫ncia pionera en la qual condemnen l鈥橝juntament d鈥橝lacant a declarar fixa a una FUNCION脌RIA INTERINA que portava 12 anys treballant de forma temporal.
La sent猫ncia remarca aspectes que des de la Secci贸 Sindical de la CGT a l鈥橝juntament es porten demandant des de fa temps. El d猫ficit estructural que arrossega l鈥橝juntament, el conseq眉ent ab煤s de l鈥檕cupaci贸 temporal i la conseq眉猫ncia l貌gica de no complir amb l鈥檕bligaci贸 d鈥檈xecutar l鈥檕ferta d鈥檕cupaci贸 p煤blica en el termini m脿xim de 3 anys, han estat marques de la casa.
A m茅s, la sent猫ncia demostra la manca de voluntat pol铆tica, no nom茅s de l鈥橝juntament, sin贸 del conjunt de la maquin脿ria de l鈥橢stat, pel fet de no recon猫ixer els drets que la directiva del Tribunal de Just铆cia de la Uni贸 Europea (TJUE) ens reconeix. El fet que l鈥橢stat espanyol no hagi aprovat les mesures legislatives pertinents, no allibera pas l鈥橝dministraci贸 de l鈥檕bligaci贸 de garantir els objectius de la sent猫ncia del TJUE, ni de l鈥檕bligaci贸 de sancionar l鈥檃b煤s i d鈥檈liminar les conseq眉猫ncies de la infracci贸 de la normativa comunit脿ria. Tamb茅 茅s necessari destacar que l鈥檈scrit remarca que les lleis de l鈥橢stat no preveuen ni estableixen cap indemnitzaci贸 a favor dels empleats p煤blics i que el m茅s sensat 茅s la transformaci贸 de la relaci贸 temporal abusiva en una relaci贸 fixa. Per tant, el que reconeix 茅s que la fixesa es materialitzar脿 en el reconeixement de romandre en el lloc de treball que actualment desenvolupa, tot equiparant els drets al dels funcionaris de carrera.
La Secci贸 de la CGT a l鈥橝juntament d鈥橝lacant, malgrat ser menyspreada per la pr貌pia administraci贸, ha continuat la seva lluita i juntament a la Plataforma de temporals de llarga durada de l鈥橝juntament ha demostrat que l鈥檕rganitzaci贸 d贸na els seus fruits.
Organitza鈥檛 i lluita! Els teus drets s贸n els de totes!
CGT a l鈥橝juntament d鈥橝lacant
>>> Enlla莽 al text 铆ntegre de la sent猫ncia (Sent猫ncia n煤m. 252/2020 del Jutjat Contenci贸s-Administratiu n煤m. 4 d鈥橝lacant): Clicant aqu铆.

Fuente: Cgtajpm.blogspot.com