January 19, 2022
De parte de La Haine
19/01/2022 :: Nacionales PP.Catalans
x Taula Sindical de Catalunya
Fm una crida a participar a les mobilitzacions del proper dissabte 29 de Gener per la derogaci贸 real de la nefasta reforma laboral del 2012

Des de la Taula Sindical de Catalunya, formada pels sindicats CGT, Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC), CNT, COS, Solidaritat Obrera i Cobas, fem una crida a participar a les mobilitzacions del proper dissabte 29 de Gener per la derogaci贸 real de la nefasta reforma laboral del 2012, com a primer pas en la recuperaci贸 dels drets robats a la classe treballadora.

Partits pol铆tics del govern i sindicats majoritaris han mentit al conjunt dels i les treballadores. Cap modificaci贸 que compti amb el suport de la CEOE ser脿 res m茅s que petits ajustos que consoliden el pitjor del greu atac que vam patir ara far脿 10 anys.

PSOE i Podemos van repetir un i altre cop en els seus programes, fins i tot signat en acords parlamentaris, que es procediria a derogar el dur atac perpetrat contra les condicions de treball de la nostra classe. Constatem que continuarien vigents retrocessos altament negatius com els seg眉ents:

-Reducci贸 de la indemnitzaci贸 per acomiadament improcedent de 45 a 33 dies per any treballat.

-Reducci贸 del m脿xim d鈥檌ndemnitzaci贸 de 42 mesos a 24.

-Pr脿ctica eliminaci贸 dels salaris de tramitaci贸.

-Facilita la justificaci贸 dels acomiadaments objectius i EROs per part de les empreses.

-Eliminaci贸 de la capacitat de les administracions p煤bliques per bloquejar EROs.

-Capacitat de reducci贸 de salaris en les modificacions substancials de les condicions de treball.

-Autopista legal pels EROs o Modificacions de condicions amb rid铆cules justificacions que fan molt dif铆cil qualsevol impugnaci贸.

-Establiment unilateral de la jornada irregular.

-Estatalitzaci贸 de la negociaci贸 col路lectiva (reivindiquem un model de negociaci贸 col路lectiva descentralitzada, arrelada al territori i en mans dels propis treballadors/es).

No nom茅s aix貌 si no que una de les mesures presentades com a 鈥榩ositives鈥 de la nova regulaci贸, els anomenats ERTOS RED, s贸n ni m茅s ni menys que un regal per a la patronal per finan莽ar els seus ajustos de plantilla amb fons p煤blics provinents dels pressupostos i la pr貌pia seguretat social.

Mentrestant, els i les treballadores continuem patint increment del preu de l’electricitat i una inflaci贸 disparada mentre els nostres salaris segueixen any rere any perdent capacitat adquisitiva, sense que a gaireb茅 ning煤 l’importi.

Cal dir prou! No ens empassem la derogaci贸 fake!

Fem una crida a tota la classe treballadora catalana a mostrar la repulsa i exigir la derogaci贸 de les reformes laborals, de forma especial les de 2012 i 2010, que ens estant enfonsant en unes vides prec脿ries per engreixar els seus beneficis.

El dissabte 29 de gener, surt al carrer!

PROU MENTIDES! 29 DE GENER MOBILITZACIONS PER LA DEROGACI脫 DE LA REFORMA LABORAL

Comunicat de la Taula Sindical de Catalunya

Fuente: Ppcc.lahaine.org