September 30, 2021
De parte de La Haine

30/09/2021 :: Nacionales PP.Catalans
Totes les convocat貌ries que s’han organitzat per a reivindicar l’1-O

Qu猫 hi ha convocat aquest primer d鈥檕ctubre? Totes les mobilitzacions

Totes les convocat貌ries que s’han organitzat per a reivindicar l’1-O

Aquest primer d鈥檕ctubre far脿 quatre anys del refer猫ndum de l鈥1-O. Diverses entitats han organitzat actes i manifestacions per a reivindicar aquesta data hist貌rica. A continuaci贸 us en detallem totes convocat貌ries.

Primer d鈥橭ctubre: actes arreu del territori

Acte a Catalunya Nord

El primer d鈥檕ctubre es far脿 un gran acte a l鈥橢space La Catalane, a Illa (Rossell贸). Ser脿 a les 17.00 i pret茅n reivindicar el paper de Catalunya Nord en la compra, emmagatzematge i distribuci贸 de les urnes. Alhora tamb茅 es vol evidenciar que quan el moviment independentista ha avan莽at i ha estat m茅s fort 茅s quan la societat civil i les institucions han anat plegades i han treballat amb una mateixa estrat猫gia.

Hi intervindran diversos l铆ders independentistes, com ara la presidenta de l鈥橝ssemblea, Elisenda Paluzie, i el president d鈥櫭抦nium, Jordi Cuixart. Tamb茅 el president de l鈥橝MI, Jordi Gaseni, i la batllessa de Banys d鈥橝rles a Illa, Marie Costa. El president Carles Puigdemont hi intervindr脿 en un v铆deo. Tamb茅 hi assistiran representant pol铆tics d鈥橢RC, Junts, la CUP, PDeCAT i Dem貌crates.

Marxa de cotxes i concert a Figueres

Quan s鈥檃cabi l鈥檃cte a Illa, en sortir脿 una columna de vehicles encap莽alada per un cotxe carregat d鈥檜rnes del refer猫ndum que anir脿 fins a Figueres, on es far脿 el concert de clausura amb Ginest脿 i Xavi Sarri脿. Abans de l鈥檃ctuaci贸 musical tamb茅 es far脿 un acte pol铆tic breu. El concert ser脿 a la pla莽a de Catalunya a les 20.00. El preu de les entrades 茅s de set euros. L鈥檕rganitzaci贸 assegura que ja se n鈥檋a venut la meitat.

Mobilitzaci贸 convocada pel CDR Acci贸 Directa

El CDR Acci贸 Directa ha fet una convocat貌ria per al primer d鈥檕ctubre a les 19.00 a la pla莽a de Francesc Maci脿 de Barcelona, amb el lema 鈥淎lliberem-nos, alliberem el territori鈥. En la convocat貌ria que han fet a les xarxes, diuen: 鈥淎quells que van fer possible l鈥1-O encara hi s贸n, dempeus, inacabats per貌 mai ven莽uts. Tu qu猫 far脿s?鈥

El CDR de Girona tamb茅 han convocat un acte a les 19.30 a la delegaci贸 de la Generalitat a Girona. 鈥淰脿rem demostrar al m贸n el significat de solidaritat i dignitat. I no quedar脿 en l鈥檕blit鈥, han dit a les xarxes socials.

M茅s d鈥檜n centenar d鈥檃ctes convocats per l鈥橝ssemblea arreu del pa铆s

Paral路lelament a l鈥檃cte de Figueres i Catalunya Nord, l鈥橝ssemblea Nacional Catalana ha organitzat m茅s d鈥檜n centenar d鈥檃ctes el divendres al vespre per reivindicar la vict貌ria del Primer d鈥橭ctubre all脿 on hi va haver atacs importants de la Gu脿rdia Civil o als col路legis que van saber salvar els vots del refer猫ndum amb imaginaci贸 i creativitat.

Hores d鈥檃ra l鈥檈ntitat ja t茅 confirmats m茅s d鈥檜n centenar d鈥檃ctes que es poden consultar en aquest mapa interactiu. En les pr貌ximes hores encara se鈥檔 poden afegir m茅s.

Acte commemoratiu del govern

El govern prepara un acte commemoratiu del Primer d鈥橭ctubre. L鈥檋omenatge es far脿 divendres a l鈥Escola Industrial de Barcelona, el col路legi electoral m茅s gran durant el refer猫ndum.

2 d鈥檕ctubre: marxes simult脿nies en tres punts del pa铆s.

Un dels actes m茅s importants d鈥檃questa commemoraci贸 ser脿 les tres marxes que hi ha convocades dissabte, 2 d鈥檕ctubre. Partiran de diversos punts del pa铆s i es dividiran en trams. Comptaran amb punts d鈥檃vituallament i busos llan莽adora.

La primera, anomenada Marxa Nord, sortir脿 de Sant Juli脿 de Ramis a les 8.00 i acabar脿 a Aiguaviva, tot passant per Girona. Una vegada acabada la marxa, a les 14.00, a Aiguaviva es far脿 un acte pol铆tic a la pista esportiva.

La segona, anomenada Marxa Centreanir脿 de Vinar貌s a la R脿pita 鈥揳mb el suport d鈥橝cci贸 Cultural del Pa铆s Valenci脿 i la Plataforma pel Dret a Decidir del Pa铆s Valenci脿鈥 i comen莽ar脿 a les 14.00 a la pla莽a Parroquial de Vinar貌s. A les 21.00 es far脿 un acte pol铆tic a la pla莽a 1 d鈥橭ctubre de la R脿pita.

La tercera marxa, anomenada Marxa de Ponent, anir脿 de la Parada de l鈥櫭ngel (Llitera) a Lleida. El recorregut comen莽ar脿 a les 6.00 i anir脿 fins a Lleida tot passant per Alcarr脿s vora les 8.00. L鈥檃cte pol铆tic es far脿 a l鈥橢scola Oficial d鈥橧diomes de Lleida a les 14.00.

3 d鈥檕ctubre: un gran acte a Barcelona

L鈥櫭簂tim acte convocat ser脿 el 3 d鈥檕ctubre a Barcelona. L鈥橝NC i la Plataforma 3 d鈥橭ctubre faran un gran acte pol铆tic a la pla莽a de Cinc Oros amb la voluntat que hi participin totes les entitats i organitzacions que van fer possible la vaga del 3-O.

Fuente: Ppcc.lahaine.org