October 27, 2020
De parte de CGT Pais Valencia I Murcia

La tercera fase d鈥檈xhumacions de fosses comunes a Castell贸 ha recuperat 19 cossos de v铆ctimes de la repressi贸 franquista d鈥檜n total de 42 que espera trobar quan concloguen els treballs a mitjan novembre.

El treball d鈥檈xhumacions de fosses comunes a Castell贸 continua i ja s鈥檋an recuperat 19 cossos de la fossa comuna de Riu Sec de Castell贸 en la tercera fase d鈥檈xhumacions, segons informa Joan Pinyana, militant de CGT Castell贸. Aquests treballs d鈥檈xhumaci贸, que s鈥檃llargaran fins a mitjan novembre, pretenen recuperar 42 v铆ctimes de la repressi贸 franquista.

Joan Pinyana explica que les exhumacions de la fossa de Riu Sec, que avancen cada dia amb la recuperaci贸 de noves v铆ctimes, es donen 鈥渁 partir de les investigacions del Grup per la recerca de la mem貌ria hist貌rica amb la col路laboraci贸 de CGT, que forma part d鈥檃quest, al costat de l鈥檃juda del voluntariat鈥. Pinyana destaca que gr脿cies a aquestes labors 鈥25 fam铆lies recuperaran als seus familiars afusellats鈥 i recalca que 鈥渆ls principis de veritat, just铆cia i reparaci贸, al costat de la necessitat social de dignificar a aquests lluitadors assassinats, marquen la l铆nia de treball鈥.

Recuperados 19 cuerpos de fosas comunes en Castell贸

La tercera fase de exhumaciones de fosas comunes en Castell贸 ha recuperado 19 cuerpos de v铆ctimas de la represi贸n franquista de un total de 42 que espera encontrar cuando concluyan los trabajos a mediados de noviembre.

El trabajo de exhumaciones de fosas comunes en Castell贸 contin煤a y ya se han recuperado 19 cuerpos de la fosa com煤n de Riu Sec de Castell贸 en la tercera fase de exhumaciones, seg煤n informa Joan Pinyana, militante de CGT Castell贸. Estos trabajos de exhumaci贸n, que se alargar谩n hasta mediados de noviembre, pretenden recuperar 42 v铆ctimas de la represi贸n franquista.

Joan Pinyana explica que las exhumaciones de la fosa de Riu Sec, que avanzan cada d铆a con la recuperaci贸n de nuevas v铆ctimas, se dan 鈥渁 partir de las investigaciones del Grup per la recerca de la mem貌ria hist貌rica con la colaboraci贸n de CGT, que forma parte de 茅ste, junto a la ayuda del voluntariado鈥. Pinyana destaca que gracias a estas labores 鈥25 familias recuperar谩n a sus familiares fusilados鈥 y recalca que 鈥渓os principios de verdad, justicia y reparaci贸n, junto a la necesidad social de dignificar a estos luchadores asesinados, marcan la l铆nea de trabajo鈥.

Fuente: Cgtpv.org